Tvåsjälastrid!!

Tvåsjälastrid

"Tystnaden värker i mitt bröst,
varför kommer det inga ord när jag försöker säga något?
Mina ögon är tomma och blanka,
de är sorgetyngda och svarta, jag känner inte igen mig.
Vad är det jag har blivit?
Detta är inte jag!
Det är inte jag som känner uppgivenhet, det är någon annan.

Du spelar ett spel där jag inte kan reglerna,
jag är dömd, utvisad och ute ur matchen.
Hittar ingen regelbok,
HAHA det finns ingen!!
Får inte ens vara med på arenan,
jag står utanför och hör viskandet.
HAHA du hör inte vad jag säger!!

Vi krigar med ord vassa som knivar men ingen av oss blöder.
Orden är inte tillräckligt vassa, försöker få mig att blöda,
men blott mina tårar rinner.
Som pärlor faller de tungt mot marken i krigszonen som en gång var vår borg.
Den är inte längre trygg nu när murbräckan gjort i hål i muren.
Vem flyr först innan någon av oss faller till marken förlorad i en strid
som en gång började i oändlig kärlek och underbara löften.

Jag älskar, du kanske hatar, du kanske älskar, kanske det är jag som hatar?
Jag.......älsk...ar d..i...g.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0