Här och nu

 

Du och jag, var sin tid, står vi mitt i livet,
Mitt liv rasa´, ditt flöt på
Nu är jag mitt i det första stora klivet
Jag måste fortsätta gå.
Du tar min hand, känner vad du vill
Mina murar faller lugnt
Det är ju dig jag vill komma till
När livet känns så tungt.

Du ger mig det nån stal från mig
Min själ, mitt liv, mitt jag
Blommar i ögonblick med dig
Nu lever jag varje dag.
Mjuka läppar kysser min kind
Lycka i ett andetag
I en kärlek som är så blind

Möts igen, ett inferno av lustar
Vi ses i tiden som redan har flytt
Kroppar åtrår, vi suktar, vi törstar
Inget är gammalt men inget är nytt
En dörr har öppnats jag inte trodde fanns
En dörr till min innersta vrå
Vill vi ge varandra en ärlig chans?
Så rädd att du bara ska gå.

Du ger mig det nån stal från mig
Min själ, mitt liv, mitt jag
Blommar i ögonblick med dig
Nu lever jag varje dag.
Mjuka läppar kysser min kind
Lycka i ett andetag
I en kärlek som är så blind

Inga ord kan beskriva det dina ögon säger
Du så öm, så mjuk, så varm
När du vilar ditt huvud på min barm

Jag vill ha dig här varje minut
Vill känna din hud emot min
En känsla som aldrig har dött ut
Smärtar likt en isande vind.
Ditt skratt förlöser min ängslan för livet
Du sa, lev här och nu
Aldrig mer tar jag kärleken för givet
Det vackra för mig är du.

Ina. F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0